top of page
Search
  • ohadperry

ה-אפיקי השקעה בנדל"ן לשנה הקרובה (2016)

לכבוד 2017 ריכזנו עבורכם את ארבעת אפיקי ההשקעה המעניינים ביותר בישראל ובתנאים שהכי מתאימים למשקיע הישראלי. וכן, יש כאלו.


2016, השנה בה בריטניה בחרה להתנתק, הנפט התחיל להתרסק וטראמפ לימד את כולנו שיעור בחוסר צניעות.

זאת הייתה שנה מסעירה בהחלט, רק לא בתיקי ההשקעות שלנו… כן, גם השנה “נתקעו” המשקיעים הישראלים עם תשואות בינוניות.

לכן, אספנו עבורכם את ארבעת אפיקי ההשקעה שיתפסו לא מעט כותרות ב-2017, כולם אפיקים שהצליחו לשבור את המחסום, ואשר מעניקים שלל הזדמנויות למשקיעים קטנים וגדולים כאחד.

דאגנו לציין רק את האפיקים הטרנדיים שהוציאו את ההשקעות המסורתיות מהמשחק (סליחה בנקים…) ופיתחו מודל השקעה הדומה לזה של השקעה בקרנות- כל השקעה מטופלת מא’ ועד ת’ ע”י צוות מקצועי ובשקיפות מול המשקיע.

מומלץ לקרוא עד הסוף לפני שאתם מוציאים את ההון העצמי מהבנק.

1. אצלם זה משתלם – תמ”א 38 בארה”ב (נדל”ן)

יכול להיות שעוד לא נתקלתם בטרנד החדש של עולם הנדל”ן האמריקאי, וזה בסדר. החלום הרטוב של תושבי רמת גן והסביבה הפך במהרה לאפיק פופולארי גם מעבר לים: רשויות החוק במדינה/ מחוז מעודדות חברות נדל”ן לרכוש שטח בנוי ולהקים עליו פרויקט בנייה שיכפיל או ישלש את כמות הדירות למגורים.

תופעה זו כל כך מבוקשת בערים כמו לוס אנג’לס שמשקיעים ישראלים שהשקיעו בהתחדשות עירונית במחוז דיווחו השנה על אחוזי תשואה שקיבלו מכך

היתרון באפיק זה ברור – תשואה גבוהה ויציבה מהיום הראשון עקב מחסור של דירות איכותיות. אך בבדיקות שערכנו נמצאו רק מספר מצומצם של חברות ישראליות אשר יטפלו בכל הביורוקרטיות עבורכם, שלא לדבר על ההשתתפות העצמית של החברה בכל פרויקט כדי לאפשר גם למשקיעים קטנים לקחת חלק.

2. מהיום, ניו יורק פתוחה לכולם (נדל”ן)

ונשארים בארץ התשואות הבלתי מוגבלות: לאחרונה גילו משקיעים ישראלים שגם הם יכולים להשקיע באחד האזורים המבוקשים בעולם: ניו יורק, ברוקלין וניו ג’רזי.

ולא פלא שמאחורי הפרויקטים הרבים מסתתרות חברות נדל”ן ישראליות בלוקיישן שהיה נחשב עד לא מזמן “כמגרש של הגדולים”.

אך גם כאן, השקעה במיזמי נדל”ן אינה מתאימה למי שמחפש רווח הון בזמן קצר, וכמו שראינו בכותרות השנה, כשההשקעה טובה יהיה גם מי שינצל אותה לרעה. אז בידקו, השוו ובחרו את החברה שמתאימה עבורכם.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא עניין הבנקים האמריקאים, המעודדים יזמים לבוא ולהשקיע.

אחרי הכול מדובר כאן על רווחי השתתפות לא קטנים מחברות ההשקעה המגיעים ישר לכיסם. המוטיבציה של הבנקים לעודד יזמות והשקעות מאז משבר הסאב-פריים הוא רק בגדר ברכה.

לכן, אנו ממליצים לבדוק שגם בנק אמריקאי מעורב במיזם בו אתם מעוניינים להשקיע.

3. להשקיע בחלומות של אנשים, או לפחות במינוס שלהם (הלוואות חברתיות)

גם השנה, ההלוואות החברתיות המשיכו לצבור תאוצה ומציעות לנו להשקיע בהלוואות לאנשים “כמוני- כמוך”. שירות אישי ומהיר למשקיע וההרגשה שעשית עם הכסף שלך משהו בחזרה.

זהו אפיק נוח ביותר למחפשים סולידיות, זמינות למעקב אחר ההשקעה וריבית גבוהה הרבה יותר מזו שאפשר לקבל בפיקדונות, תכניות חיסכון או אג”ח.

אך לרוב, ברווחים שאינם גבוהים, תלוי בסכום ההשקעה שלכם. במיוחד כשלרוב החברות המציעות לנו להשקיע בהלוואות חברתיות אין בטוחות חזקות לעומת אפיקים אחרים.

גם כאן, וודאו שיש מי שעומד ומפקח באופן חיצוני על הנעשה בחברה, שכן הלוואות חברתיות אינן כפופות לפיקוח של המפקח על הבנקים, ובדקו מהן הבטוחות אשר נדרשות מהלווים, בדגש על בטוחות בגיבוי בעלות או שעבוד נכס שנחשבות כמומלצות ביותר.

כדי שחלילה לא תשקיעו באחרים אבל תפסידו בעצמכם.

4. ואיך אפשר בלי – בתי השקעות

בתי ההשקעות מציעים לנו להשקיע במגוון מישורים, דרך תיקי השקעה, אג”ח, מניות וכיוצא בזה. הפוטנציאל הרב, שמתבטא בתשואות נאות ובגמישות שפרושה למשקיעים, מושך קהל רב ומאפשר לבצע קנייה ומכירה של ניירות ערך בקלות.

אך כאמור אין ארוחות חינם. אם אין ברשותכם סכומים של 200 אלף שקלים ומעלה סביר להניח שתתקשו למצוא השקעה מניבה במיוחד.

ובמדינה בה הריבית שואפת לאפס יחד עם העלייה היציבה במחירי האג”ח הממשלתיות, נוצר לחץ אצל המשקיעים להגדיל את רמת הסיכון בהשקעה כדי ליהנות מרווחים גדולים יותר. ומצד שני, יש מי שהריגוש הזה רק ידרבן אותו.

ומה יחכה לנו ב2017? שאלה טובה. למרות כל התחזיות שמפוצצות את כותרות העיתונים כל שנה מחדש,

שאריות השנה החולפת כבר הוכיחו שנוכל לזהות ולתפוס הזדמנויות גדולות ותשואות שעד היום לא היו מוכרות למשקיע הקטן. זאת אומרת, אם רק נלמד להשקיע נכון.

2 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page